Injalak Hill (Arnhemland) - 27 juli 2019

28 juli 2019 - Jabiru, Australië

(Even voor het beeld... we zitten nu buiten de bibliotheek omdat dat de enige plek is met wifi in Jabiru en we zo de verhalen kunnen uploaden die we meemaken)

Vanmorgen zijn we met de bus van Arnhemlandtours vertrokken naar een aboriginalsgemeenschap in Arnhemland: de Injalaks. Na een bezoek en rondleiding door het Arts en Crafts Centre zijn we doorgereden naar de Injalak Hill voor een wandeltocht en lunch met uitzicht over de vallei.

Roland was onze gids (maar ook de schilder van een prachtige schilderijen o.a. van de krokodil)  en heeft ons vol enthousiasme langs meer dan 14 punten "gallerys" geleid waar we rotstekeningen konden zien met elk een eigen verhaal. Via kruip door, sluip door paadjes zijn we tot bovenop de berg gelopen en hadden daar een prachtig uitzicht. Geen aangelegde wandelpaden naar de top van de berg, maar je weg zoeken over de stapstenen, uitgestoken stukken rots en af en toe een sprongetje.

Uiteraard was de route naar deze aboriginalgemeenschap weer heerlijk op en neer hobbelen over de zandwegen en dit keer hebben we ook een krokodillenrivier over gestoken, want we zijn inmiddels in het krokodillengebied hier bovenin Australië.

Morgen gaan we heel vroeg op om een 'morning mist cruise' te maken zodat we krokodillen kunnen spotten.

DSC_0225DSC_0212DSC_0176DSC_0171DSC_0168DSC_0161DSC_0140DSC_0210DSC_0104

1. Melis v meerveld:
    28 juli 2019
    Wat hebben jullie een super mooie vakantie,
    wij genieten steeds weer mee,
    en zijn elke keer weer benieuwd naar nieuwe foto,s.
    heel veel plezier,
    liefs : Melis en Eefje