Nitmiluk: De Wallabie story - 30 en 31 juli 2019

1 augustus 2019 - Katherine, Australië

Vol verwachting klopte ons hart voor de volgende accommodatie in Nitmiluk. Vanaf je eigen terras wallabies kunnen zien in de schemering, niet dus!  Twee avonden vol verwachting gezeten, maar helaas geen wallabie gezien. Alleen eentje die ook hield van de rust en lekker lag te zonnen op het veld tussen de kamphuisjes dus deze wilde wel even vriendelijk poseren... Verder relaxte dagen gehad met mooi weer (35 graden), dus lekker veel bij het zwembad gezeten.

Woensdagmorgen zijn we om 6.00 uur vertrokken naar Darwin (zo'n drie uur rijden) zodat we daar met het vliegtuig naar Cairns konden vliegen. Dit keer vlogen we met Jetstar. Onderweg stond midden op de Highway een waterbuffel die we net konden ontwijken, even een spannend momentje dus. Ook hebben we veel roadtrains gezien onderweg (een machtig geluid zo'n vrachtwagen met vier aanhangers achter zich). Blijkbaar komen die hier heel veel voor. Ook hebben we heel veel termietenheuvels gezien, soms van wel dik drie meter hoog (ijverige beestjes...)

IMG_2730DSC_0498DSC_0495DSC_0523IMG_2726

1. Meindert:
    1 augustus 2019
    Heimwee! Wat een prachtige wereld toch en zo verschillend! Kan daar ook flink spoken maar jullie zitten toch in het goede seizoen? Leuk om deze verhalen te mogen meelezen.
  2. Margareth van Meerveld:
    1 augustus 2019
    Precies en juist daarom zo'n gave ervaring met elkaar! We genieten enorm.
    Het spoken herkennen we een klein beetje qua wind, maar het valt over het geheel genomen enorm mee gelukkig.