Rose Gums Wilderness Retreat - 5 augustus t/m 9 augustus

7 augustus 2019 - Atherton, Australië

Helaas deze dagen wat minder weer hier in Australië. Het is regenachtig en een graad of negentien. We zijn gisteren aangekomen bij Rose Gums Wilderness Retreat, of te wel onze boomhut. Een prachtig plekje middenin het regenwoud met uitzicht op de black mountains. Er schijnen meer dan 130 vogelsoorten te zijn en het retreat heeft als 'huisdier' de Cassowary, een heel bijzondere vogel met een blauwe kuif. We mogen het terrein niet over zonder een grote stok om te laten zien dat we het beestje de baas zijn, grappig.

DSC_0080

Verder lijkt het door de ligging van de boomhut dat we 'alleen op de wereld' leven, met alleen maar natuur om ons heen. We zijn hier tot aanstaande vrijdag en gaan dan naar onze laatste plek in Aussie: Mission beach.

IMG_2788IMG_2790IMG_2794IMG_2795

Het retreat heeft excursies door het eigen stuk regenwoud waar we vogels, maar ook de platypus (vogelbekdier) kunnen zien. We hebben de papegaaien en parkieten gevoerd en de kleinste kangoeroesoort gezien (musky-rat kangaroo).

DSC_0108DSC_0125DSC_0122DSC_0112

1. Esther Postma:
    7 augustus 2019
    Geniet nog van al het moois om jullie heen. Echt prachtig.
  2. Anita Steen-van Meerveld:
    7 augustus 2019
    Wat is dit nou weer voor te gekke lokatie! Elke keer denk je het kan niet beter...dus wel:))
    En die kangaroo’s...zo leuk!!!