Onderweg naar Darwin, hotel Mantra on the Esplanade, 25 juli 2019

26 juli 2019 - Jabiru, Australië

En na een nacht heerlijk slapen in een echt bed, weer redelijk vroeg uit de veren voor onze vlucht naar Darwin. De mannen hadden de avond ervoor nog 5 km gelopen naar de dichtstbijzijnde supermarkt voor spullen voor een simpel ontbijtje. In Alice Springs konden we eigenlijk gelijk doorlopen naar de gate voor ons vliegtuig. Na een vlucht van twee uur kwamen we in Darwin aan en de warmte voelden we meteen.

De Mantra is een hotel met twee kamer appartementen, maar dan ook met alles erop en eraan. Zo veel luxe hebben we nog niet eerder gehad! (filmpje volgt later)

We hebben er snel een aantal wassen doorheen gejaagd en lekker bij het zwembad gelegen.

Verder rustig aan gedaan en genoten van het uitzicht op de zee vanaf 7 hoog.

’s Avonds hebben we pizza gegeten bij Fransesco, een echte italiaan (napoli). Met echt heel lekkere pizza’s ambachtelijk bereid. Hij vond het geweldig nederlanders aan tafel te hebben en wij genoten van hem.

Vrijdag 26 juli 2019

Anbini Kakadu Resort; Jabiru

Vanaf vandaag hebben we voor een aantal dagen een huurauto. Da’s fijn want we hebben een rit van bijna drie uur voor de boeg naar Anbinik Kakadu resort, een resort in het midden van Kakadu National Park. We hebben eerst boodschappen gedaan bij Woolworth’s omdat we nu voor een aantal dagen zelf kunnen koken, dus even flink ingeslagen.

De rit ging prima naar Jabiru, ongeveer drie uur rijden door het australische landschap. Op het Kakadu resort hebben we verder geen wifi, dus we gaan weer even offline!